VÅRE TJENESTER
inFuture tilbyr rådgivningstjenester som skaper lønnsom vekst ved et samspill mellom fysisk og digital betjening. Vi har utviklet et eget metodeverk for fremtidsstudier, strategi og tjenesteinnovasjon tilpasset tjenesteytende næringer.
- Rådgivningstjenester som skaper lønnsom vekst
- Utnytter samspillet mellom det fysiske og digitale
- Utnyttelse av nye teknologier
- Kombinerer kreative metoder og kvantitative analyser
FREMTIDSSTUDIER
En fremtidsstudie skal dekke to motstridende behov. På den ene siden må den bygge på etablert sektorkompetanse, og på den andre må den utfordre vanetenkningen. Våre gründere har jobbet med fremtidsstudier siden 2001 og har utviklet en unik metodikk som svarer ut disse behovene.
Vanskeligheten ligger ikke i de nye ideene, men i å slippe fri fra de gamle
– John Maynard Keynes, 1883 – 1946
Våre tjenester
Vi leverer trendanalyser, trendevalueringer, fremtidsbilder og scenarier. Vi drar nytte av praktisk erfaring med fremtidsstudier over lang tid, sammen med en forskningsbasert og egenutviklet metodikk. Metodikken er vitenskapelig evaluert og har blitt brukt med stor suksess på flere større prosjekter, og i mange ulike bransjer. inFutures metode inngår blant annet i pensum hos NHHs Executive MBA-program innen strategisk ledelse.
Vår kompetanse
Camilla Tepfers, partner og medgründer av inFuture, er anerkjent som en av Nordens ledende trendanalytikere, med flere publikasjoner og erfaring med trendanalyser siden 2001. Hun er også ansvarlig for vår metodikk for fremtidsstudier. Camilla blir jevnlig invitert til å holde foredrag og forelesninger om trender og fremtidsstudier og har bidratt som medforfatter i internasjonal faglitteratur på området.
inFutures kompetanse innenfor trendanalyser er spisset inn mot utviklingen innenfor digitalisering (digitaliseringens andre bølge).
Våre oppdrag
inFuture har levert fremtidsstudier til bransjer som finans, eiendom, helse, reiseliv, handel, næringsmiddel, petroleum, arbeidsgiverorganisasjoner, fagforeninger, vitensentre, idrettsorganisasjoner og klynger. Fremtidsstudier inngår gjerne som en del av et strategiutviklingsarbeid, da analysene avdekker den strategiske blindsonen hvor eksisterende strategier ikke er tilstrekkelig for å møte fremtiden på best mulig måte.
STRATEGI
Strategi er å velge fremtidig posisjon – en posisjon hvor kundene foretrekker deg fremfor konkurrentene, og som organisasjonen har naturlige forutsetninger for å nå. Våre rådgivere har flere tiårs erfaring fra strategiutvikling og strategigjennomføring drevet av digitalisering, både som operative ledere og som rådgivere.
Den beste måten å forutsi sin egen fremtid er å skape den
– Peter Drucker, 1909-2005
Våre tjenester
Vi leverer et bredt spekter av strategitjenester innenfor strategiutvikling og strategigjennomføring. Vi utvikler og gjennomfører konsernstrategi, forretningsstrategi og digitaliseringsstrategi sammen med våre kunder.
inFutures egenutviklede og forskningsbaserte metodikk for strategiutvikling vektlegger fremtidsstudier, visualisering og tidlig testing av målbilder sett gjennom kundens øyne. Vi tester kundeopplevelse og -reiser med kunder allerede i strategifasen, før vi utleder konsekvenser for forretningsmodell og utformer business case og veikart for gjennomføring.
Vår metodikk for strategigjennomføring særpreges av utstrakt bruk av kundetesting, i form av bl.a. konsepttester, prototyping og pilotering.
Vår kompetanse
inFuture har lang erfaring med å lede utvikling, gjennomføring og gevinstrealisering i store strategiprosjekter, både som ledere og rådgivere. inFuture setter sammen strategiteam med tung bakgrunn fra kreative, kommersielle og kvantitative fag. Våre strategirådgivere har spesialisert erfaring og kompetanse knyttet til digitalisering.
Våre oppdrag
inFuture har levert konsern-, forretnings- og digitaliseringsstrategier til bransjer som finans, handel, eiendom, bil, telekom, facility services, helse- og arbeidsgiverorganisasjoner.
INNOVASJON
Innovasjon er nye ideer som er blitt utviklet og implementert for å skape verdi. Vi støtter virksomheter i utvikling av nye konsepter, tjenester og forretningsmodeller, gjerne der samspillet mellom det fysiske og digitale står sentralt. Våre rådgivere har flere tiårs erfaring med tjenesteinnovasjon, både som rådgivere og innovasjonsledere i store virksomheter.
Jeg feilet min vei til suksess
– Thomas A. Edison, 1847 – 1931
Våre tjenester
Våre innovasjonstjenester består av konseptutvikling, digital tjenesteutvikling, eksperimentering, nye forretningsmodeller og innovasjonsprosesser. Kompleksiteten i innovasjonsprosjekter er ofte høy, noe som blant annet gir pedagogiske utfordringer i møte med organisasjonen. Derfor kombinerer vi omfattende faktabaserte analyser med kreative visualiseringsmetoder. Samspillet mellom det fysiske og digitale er ofte en sentral del i våre leveranser.
I en del prosjekter vil innovasjonstjenestene inngå som en sentral del av større strategiprosjekter.
Vår kompetanse
Vår innovasjonsmetodikk er eksperimenterende og iterativ, og den er basert på en kombinasjon av mange års praksis og nyere så vel som etablert teori innenfor området. Våre rådgivere har kompetanse og erfaring med bruk av en rekke idéutviklingsverktøy i ulike typer innovasjons- og konseptutviklingsprosjekter.
Våre oppdrag
Vi har levert innovasjonsprosjekter innenfor et bredt sett av sektorer, og vi kobler teori og praksis gjennom bl.a. vårt partnerskap med Center for Service Innovation. I tillegg til å etablere innovasjonsprosesser og utvikle innovasjonsideer for våre kunder, er vi også initiativtakere og prosjektledere i større innovasjons- og forskningsprosjekter.
Ta kontakt for mer informasjon om våre tjenester
Camilla Tepfers
(+47) 905 29 090
camilla.tepfers@infuture.no
Nikolai Stefanovic
(+47) 926 80 407
nikolai.stefanovic@infuture.no